Przejdź do menu Przejdź do treści

Piotr Długosz

Research areas:
Director of the Centre for Youth Research, which he established himself. Research interests are focused on the issues of youth, education, psychosocial effects of changes, social inequalities and socio-cultural trauma. He is conducting research on the trauma of transformation in Ukraine on the basis of the research grant conferred upon him by the National Science Centre and together with his Ukrainian friends he is carrying out research into psychosocial effects of the Covid-19 pandemic in Poland and Ukraine.

Projects (selected)

  • Identification of barriers hindering the Ukrainian and Polish students’ return to schools” (from: 2021-07-01 to: 2022-02-01). NAWA Urgency Grants
  • „Preventing post-COVID Social Exclusion Together” (from: 2021-06-01 to: 2022-11-30). Visegrad Fund Strategic Grants
  • „DUAL. Transnational cooperation towards supporting dual education in vocational training and education institutions „(from: 2019-02-18 to: 2020-04-30). POWER 4.3. Social innovations and transnational cooperation
  • Trauma of transformation – social consequences of radical changes in Ukraine. National Science Center – Miniatura grant (implementation 1.04 2018 – 31.12.2018).

 

Publications (selected)

  • Trauma pandemii COVID-19 w polskim społeczeństwie, CeDeWu.  Warszawa 2021, s. 198.
  • Krakowscy licealiści w drodze do dorosłości, ,,Impuls”, Kraków 2020, s. 180.
  • Strategie życiowe młodzieży na pograniczu polsko-ukraińskim, Wydawnictwo ,,Nomos”, Kraków 2017, s. 449.
  • Neurotic generation of Covid-19 in Eastern Europe, Front. Psychiatry | doi: 10.3389/fpsyt.2021.654590, (z Liudmyla Kryvachuk)
  • Predictors of mental health after the first wave of the COVID-19 pandemic in Poland, Brain Sciences. 2021, 11(5), 544.
  • Factors influencing mental health among American youth in the time of the Covid-19 pandemic, Personality and Individual Differences. https://doi.org/10.1016/j.paid.2021.110711.
  • Blaski i cienie zdalnej edukacji wśród uczniów z obszarów wiejskich [w:] N. G. Pikuła, K. Jagielska, J. M. Łukasik (red.), Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19. Scriptum, Kraków 2020, s. 71-95.
  • Trauma postkomunizmu na Ukrainie, Studia Polityczne, 1/2021, s. 29-52.
  • Trauma Covid-19 w polskich metropoliach – przypadek Krakowa, Kultura i Edukacja, 3/2020.
  • МОЛОДЬ ПОЛЬЩІ ТА УКРАЇНИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19:СТАН ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я ТА РІВЕНЬ НЕЙРОТИЗМУ (z Liudmyla Kryvachuk)
  • ІНТЕНЦІЇ УКРАЇНСЬКИХ І ПОЛЬСЬКИХ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ КАРАНТИННИХ ЗАХОДІВ У ПЕРІОД ПАНДЕМCOVID-19: СОЦІОЛОГІЧНИЙ ВИМІР (razem z Alla Stepanovna Lobanova & Yana Volodymyrivna Zoska)
  • The Trauma Of The Coronavirus Pandemic Among Polish Students, Cambio. Rivista sulle trasformazioni sociali.
  • Teoria efektów stratyfikacyjnych Raymonda Boudona i jej  współczesne implementacje w badaniach edukacyjnych, Studia Edukacyjne, 58/2020, s.147-168.
  • Adaptacja pokoleń społeczeństw postsowieckich do radykalnych zmian społecznych, Nowa Polityka Wschodnia, 2/2020, s. 9-36.