Przejdź do menu Przejdź do treści

Nasz udział w Zjeździe Socjologicznym

W dniu 16.09.2022 r. odbywała się sesja pt. Edukacja i jej przeobrażenia w dobie pandemii COVID-19 którą organizował Grzegorz Całek (UW), Piotr Długosz (UP w Krakowie).

W dwóch sesjach wystąpiło 8 badaczy prezentujących wyniki badań nad zdalną edukacją i jej konsekwencjami. Referenci przygotowali interesujące wystąpienia, które spotkały się z dużym zainteresowaniem słuchaczy.

Poniżej program wystąpień.

14.00-15.30.

  1. Dorota Szaban, Krzysztof Lisowski, Złe dobrego początki? Uwarunkowania doświadczeń nauczycieli z wprowadzaniem nauki zdalnej związanej z pandemią koronawirusa w Polsce.
  2. Alicja Korzeniecka-Bondar, Zmiana gramatyki edukacji w dobie pandemii Covid-19 z perspektywy doświadczeń studentów.
  3. Magdalena Ślusarczyk, Edukacja lekiem na całe zło? Studium międzynarodowych materiałów edukacyjnych dotyczących radzenia sobie w pandemii.
  4. Urszula Abłażewicz-Górnicka, Małgorzata Skowrońska: Praktyki przestrzenne polskich studentów i studentek związane z edukacją zdalną podczas pandemii Covid-19. Wnioski z badań wstępnych.

16.00-17.30.

  1. Justyna Sarnowska, Indywidualizacja ryzyka i oswajanie niepewności: Młodzi dorośli i ich strategie radzenia sobie z wyzwaniami edukacji w dobie pandemii Covid-19.
  2. Piotr Mikiewicz, Marta Jurczak-Morris,  Nowa kultura szkoły? Pytania o konsekwencje doświadczenia edukacji zdalnej.
  3. Karolina Podgórska, Doświadczenia studentów zagranicznych w czasach zarazy
  4. Piotr Długosz, Dylematy zdalnej edukacji na obszarach wiejskich w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.